Miten rakentaa amatöörin ottelu-uraa?

Olympiatyylin nyrkkeilyyn, eli amatöörinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Vastaa Viestiin
P4P
New Kid on the Block

Tässä kun syksy pikkuhiljaa lähestyy ja kisat toivottavasti sen mukana, niin tulin pohtineeksi otsikon aihetta.

Olen lukenut foorumilta, että sm tasolle saattaisi yleisen mielipiteen mukaan päästä "helpostikin" ja kv-kehät ovat saman mielipiteen mukaan "järjestäen suurimmalle osalle suomalaisista turpasaunoja."

Aloitin itse kesällä nyrkkeilyn. Entistä kamppailulajitaustaa on thainyrkkeilystä muutaman matsin verran ja tarkoitus olisi perinteisenkin nyrkkeilyn puolella hypätä kehään jahka treeniä on saatu alle riittävästi.

Olisi mielenkiintoista saada keskustelua aikaiseksi miten rakentaa "järkevästi" ottelijan ura. Mitä tavoitteita, minkä ajan sisällä, millä ottelumäärillä jne.

Esimerkiksi, onko 10 ottelun kokemus liian vähän SM-kisoihin? Tai 30 kv-kehiin? Onko voitot/ voitollinen lista tärkeämpi kuin kokemus?
Marcello Salas
Prospect
Prospect

Jos on sulla lahjoja, ja treenihaluja, kunnianhimoa ja halua menestyä, niin miksei 10 ottelun kokemuksella voisi mennä SM--kisoihin ja 30 ottelun kokemuksella KV-kehiin, kansainväliset skabat on esimerkiksi maaottelut ja turnaukset, geebee, tammer kotimaaassa, turneet ulkomailla.
http://www.kuntonyrkkeily.net/fi/tietoa ... -historiaa
Marcello Salaatti.
RikhardNieminen
New Kid on the Block

pysy pois turpasaunoista.
Jos olet fiksu ja asialline sekä omaat riittävät yhteiskunnallisen kyvykkyyden , jotta kaikki olemme tuttuja. Niin sitten ottelu keskeytyy ja menee lääkäriin.
Ei kai siinä ongelmaa ole, opettelu suojaustekniikoita kuten juuri thai boxinghi on sitä suojausta kokoajan jollet ole joku kuninkaan nokka oppilas itse.
hieman reflektoin ilkeästi kirjoitukseesi yllä.

itsekkin mietin samaa, en pääse edes siihen kuntoon että kehtaisin näyttäytyä. yritän vaan polkupyöräillä yöllä läskiä pois... ^^
YstävällisinTerveisin/Ha(den)/Contact-information
TaDetOkej! WithBestRikhards 503457989
RikhardNieminen
New Kid on the Block

^Vielä fiksu vastaus
kysymyset joita esität ovat täysin retorisia.
Itse vain agitoiduin jotenkin.

Tietenkin vastaus on kyllä . se on mahdollista meille.
vastaun on ei kaikki ei ole mahdollista kukaan ei ole mikään varasto rocky joka hyppää kehään. vaikka olisikin omasta mielestä valmis, mistä tiedämme mitä tapahtuu jos koulutat jonkun onko se vuoden päästä enää sama mies vaikka olisi hyvä kin mies.
RikhardNieminen
New Kid on the Block

Ainoastaan otsikko huomioiden se mikä minua huolettaa - ei niinkään kokemus on Amatööri skenen laajuus:
huomioidaan sotilaat, virkaihmiset. käsityolaiset. akateeemiset tausta ja rahaa omavaat. seurat. yms.
ei kaikkia mitenkään saada samaan sm kisaan vaikka meillä olisi joku karsintaturnaus
tai jotain pokemon saleja jotka pitää käydä voittamassa.

En tiedä miten ottelu-uraa voi rakentaa . Jos pysyy terveenä kuuntelee vain tvs:n ohjeita ja sitten on maailmanmestari ja olympiavoittaja. Jos sairastuu niin sitten ei voi elää kahta kertaa . eikä sitten ole mitään unelma uraa.

ja täytyy olla joku ammatti tai tukiverkosto . Mitä helvettiä se paukapää tekee sitten sen mm vitos sijan jälkeen jota kukaan ei arvostanut tai uskonut , hei haloo *!*!*!*#"%#%%"#
Vastaa Viestiin